Alibabu využívajú maloobchodníci po celom svete. Nakupujú tu rozličný tovar, ktorý ďalej predávajú svojim zákazníkom. Populárna sa stala najmä vďaka nízkym cenám v porovnaní s konkurenciou. Prečo sú nákupy na Alibabe také lacné?
Alibaba Group
Skupina Alibaba Group je na trhu viac ako 20 rokov a sprostredkúva elektronický predaj rozličného tovaru po celom svete. Združuje weby alibaba.com, aliexpress.com a Taobao. Ten mnohí označujú za čínsky Amazon. Aliexpress je dostupný najmä pre jednotlivcov, ktorý si môžu objednať naozaj čokoľvek. Alibabu využívajú najmä maloobchody a nakúpený tovar ďalej predávajú. Jej hlavnou výhodou sú najmä nízke ceny, ktoré majú za následok hromadný predaj, nízke náklady na prácu, elektrinu a všeobecné zameranie.
Hromadný predaj
Alibaba funguje na princípe B2B takže vystupuje ako veľkoobchod. Tie majú vždy lepšie ceny ako maloobchody, pretože sprostredkúvajú tovar pre ďalší predaj. Nízke ceny sú najmä z toho dôvodu, že odberatelia sú nútený nakupovať vo väčších množstvách. Pri predaji viacerých kusov je teda možné znížiť cenu výrobkov tak aby boli spokojný dodávatelia aj odberatelia. Častokrát sú pre odberateľov ponúkané rôzne zľavy, poštovné alebo vzorky zdarma. Všeobecne platí pravidlo – čím viac nakúpite, tým viac ušetríte.
Náklady na prácu
Čína je známa svojou lacnou pracovnou silou a obrovským množstvom fabrík, ktoré vyrábajú naozaj čokoľvek. Neustále tu vznikajú nové firmy, ktoré sem presúvajú svoju výrobu. Ekonomika Číny je na obrovskom vzostupe a vo veľkej miere je závislá na exporte. Lacná pracovná sila predstavuje nízke náklady, ktoré sa výrazne odrazia na finálnej cene produktu.
Všeobecné zameranie
Alibaba je miesto kde každý nájde čo hľadá. Tisícky dodávateľov ponúkajú rozličný tovar a tak pri hľadaní konkrétneho výrobku nie je problém nájsť vami požadovaný. Na Alibabe vystupuje tiež viacero predajcov, ktorí ponúkajú vytvorenie personalizovaných výrobkov, takže je možné umiestniť na ne svoje logo alebo napríklad požiadať o zmenu farby.
Alibaba má milióny aktívnych používateľov. Predajcovia nemusia vynakladať veľké náklady na svoju propagáciu aby si ich ľudia všimli. Musia sa sústrediť najmä na prezentáciu svojho obchodu, výhodné ceny a vytvorenie dobrých obchodných vzťahov. Dôležité je najmä odlíšiť sa od konkurencie, ktorá väčšinou predáva tie isté alebo veľmi podobné produkty. Nízkymi nákladmi na propagáciu opäť klesá výsledná cena výrobku, ktorý je predávaný.
Náklady na elektrinu
Spotreba energií a ich cena zohrávajú veľkú úlohu vo výslednej cene výrobku. V Číne sú náklady na elektrickú energiu veľmi lacné. V porovnaní s USA sú náklady lacnejšie o takmer 400 percent.
Alibaba má po celom svete obrovský úspech a v Číne ju využíva viac ako 80% maloobchodníkov. Celoročne má tržby niekoľko miliárd dolárov a jej podiel na trhu stále rastie.
Využili ste niekedy možnosť nákupu z Číny? Podeľte sa s nami o vašu skúsenosť do komentára.