Počas pandémie zažila mobilná aplikácia TikTok obrovský ošiaľ a ľudia po celom svete začali nahrávať a zverejňovať svoje videá. V tomto článku vám prinášame 10 zaujímavých faktov, ktoré ste o tejto aplikácií nevedeli.
TikTok je aplikácia a sociálna sieť v jednom, na ktorej sa môžu kreatívnym spôsobom prezentovať ľudia starší 13 rokov. Používatelia majú možnosť natáčať krátke klipy o dĺžke 15 sekúnd alebo krátke videá v rozsahu 3 až 60 sekúnd. Aplikácia ponúka rôzne možnosti úprav videí, pridanie špeciálnych filtrov alebo hudby. Aktuálne ju využíva viac ako 800 miliónov ľudí po celom svete.
1. Začiatky TikTok v Číne
Na rozdiel od všetkých známych sociálnych sietí ako Facebook, Instagram, Twitter alebo YouTube a mnohých ďalších, TikTok vznikol v Číne. Postupne začal konkurovať známym americkým značkám, ktorým sa svojimi početnými funkciami a počtom užívateľov výrazne priblížil. TikTok začal v roku 2016 s názvom Douyin. V roku 2017 kúpila spoločnosť Bytedance, ktorá ho vlastní aplikáciu musica.ly so sídlom v Šanghaji. Fanúšikovia tejto platformy sa zoskupili a aktívne začali využívať jej prerobenú verziu. Tá sa medzičasom premenovala na TikTok, pričom pôvodný názov zostal využívaný len v Číne.
2. Hodnota spoločnosti Bytedance
Spoločnosť Bytedance bola v roku 2012 založená ako startup a dnes má obrovskú trhovú hodnotu. Vďaka aplikácií TikTok je jej hodnota v roku 2020 odhadovaná na viac ako 75 miliárd dolárov. V roku 2021 sa táto suma vyšplhala na 140 miliárd dolárov.
3. Hlavné príjmy spoločnosti
Odhaduje sa, že hlavné príjmy spoločnosti tvoria výnosy z reklám. Tie sú prispôsobené serverom, na ktoré je aplikácia pripojená. Ďalším zdrojom financií je nakupovanie v aplikácií. To sa môže pohybovať od 0,99 do 99,99 dolárov. Používateľom poskytuje mince, ktoré môžu použiť na podporu ďalších tvorcov. V niektorých prípadoch TikTok uzatvára partnerstvá s tvorcami a speňažuje ich obsah.
4. Najmladšia užívateľská základňa
TikTok sa môže pochváliť veľmi mladými užívateľmi. V roku 2019 66% užívateľov tvorili ľudia pod 30 rokov. Menšie využívanie staršími ľuďmi môže byť výsledkom komplikovanosti niektorých funkcií. Vo všeobecnosti si však najskôr najnovšie technológie osvojí mladšia generácia a až neskôr ich začnú využívať starší ľudia.
5. 50 minút denne
Tento údaj predstavuje čas, ktorý priemerne strávia užívatelia aplikácie jej sledovaním. Toto číslo sa približuje hodnotám najväčších konkurentov. Dĺžka využívania tejto aplikácie tiež predznamenáva jej ďalší úspech. Cieľom každej aplikácie je totiž udržať jej používateľov čo najdlhšie v jej prostredí.
6. Prispievanie videí každý deň
Približne 34 % užívateľov TikToku zverejní aspoň jedno video denne. Ostatným užívateľom je tak poskytovaný stále nový obsah, ktorý výborne funguje s algoritmom TikToku. Ten automaticky vyhodnocuje najviac obľúbené videá a ponúka ich ďalším užívateľom. V krátkom čase tak môže obyčajné video zaznamenať obrovský rast a stať sa virálnym.
7. Dajte si prestávku
Reklamy s podobným kontextom spustil TikTok v roku 2019. Táto reklamná kampaň zožala veľký úspech a do propagácie sa zapojilo aj niekoľko slávnych osobností. Reklamy používateľov upozorňovali na to, že by sa mali ísť najesť alebo aspoň napiť vody, pretože pri aplikácií človek rýchlo stratí prehľad o čase. TikTok má tiež funkciu správy času, ktorá vam meria dobu sledovania obrazovky. Užívatelia tak majú možnosť nastaviť si čas, ktorý chcú pred obrazovkou stráviť. Tieto funkcie by mali pomôcť k duševnej pohode a vývoju mozgu používateľov.
8. Viac ako hýbanie pier
Takzvaný Lip-Sync je funkcia, na ktorej bolo založené musica.ly, pričom ide o hýbanie pier počas piesne. TikTok je však omnoho viac ako len hýbanie pier a napodobňovanie spevu. Okrem toho, že na ňom nájdete obrovské množstvo zábavných videí máte tiež možnosť dozvedieť sa omnoho viac informácií. K svojej propagácií ho využívajú napríklad lekári, právnici alebo obchodné spoločnosti, ktorí vedia užívateľom poskytnúť zaujímavý obsah.
9. Zarábajte natáčaním videí
Odhaduje sa, že najväčšie hviezdy TikToku zarábajú 50 až 150 tisíc dolárov ročne. Táto suma môže byť úplne iná v prípade väčších spoluprác so známymi značkami, ktorých produkty do svojho videa populárny užívatelia umiestňujú.
10. Konkurencia Facebooku
V roku 2018 sa pokúsila gigantická spoločnosť Facebook konkurovať TikToku vytvorením Lasso. Ide o aplikáciu podobnú TikToku, ktorá okopírovala množstvo jeho funkcií. Jeho rastúci trend však nedokázala predbehnúť.